אריחים עיצוביים הם, קרוב לודאי, האלמנט הכי חשוב בחלל בו יש שימוש בהרבה אריחים קרמיים: חדרי אמבטיה, שרותים, בריכות ומטבחים.

החללים הללו- חלק חשוב בבית שלנו, בחדר האמבטיה והשרותים אנו מבקרים בבוקר בראש ובראשונה, מה שאומר ששם ניתן הטון למצב הרוח שלנו בהמשך היום. המטבח- מקום בו הדמיון וההרמוניה של המנות לא יכולים להתקיים בחלל חדגוני, והבריכה- מקום מנוחה, מה שאומר שהכי חשוב כאן הוא מצב הרוח. חדר האמבטיה והשרותים בבית לא צריכים להידמות לחללים ציבוריים במרכזי קניות, מרפאות ומקומות ציבוריים אחרים. על מנת להמנע מכך צריך להכניס לחלל מעט נשמה, ליצור מצב רוח, מה שקשה למדי לעשות עם אריחים. במקרה הזה יכולים לסייע ציורי קיר, או אפשרות חסכונית יותר- אריחים עיצוביים.

הביטו בהם! זהו ביטוי, זהו מצב רוח. מריחות קלות בצבעי מים- והחלל הופך לחמים ומזמין, קומפוזיציות פרחוניות- לעדין, אריחים צבעוניים- והחלל מתמלא בחגיגה צבעונית.

אולם הכי חשוב- השימוש בהם. קיימות שלול וריאציות עיקריות:

  1. פריסה ליניארית אנכית (בדרך כלל עם מרווח של אריח ביניהם). האפשרות הזו מאוד מתאימה לעיטור מראות, עמודים והגדרת מרחב מסוים. להשלים הגדרה ויזואלית של מרחב באמצעות פריסה אנכית יסייעו גופי תאורה.
  2. פריסה אקראית. פריסה כזו מתאימה לכל חלק בחלל. הפריסה יכולה להיות מסודרת (למשל כמו לוח שחמט) ושרירותית. הכי חשוב- לא להגזים, אחרת הקיר יהפוך לסתם אוסף של תמונות.
  3. גלריה. זוהי פריסה מסודרת במספר שורות או קווים אנכיים. מין «מיני גלריה» של תמונות. פריסה כזו מאוד מועילה בחללים גדולים, היכן שיש חלקי קיר ללא רהיטים. פריסה בצורת גלריה במקרה כזה תאפשר להיפטר מריקנות על הקירות.